TOP10 Narzędzi Do Prospectingu
Skuteczne Narzędzia w Outboundzie
Podstawą funkcjonowania firmy jest pozyskiwanie Klientów. Wyszukiwanie osób, które mogą być zainteresowane produktem lub usługą to zajęcie na pełen etat. Istnieją narzędzia, które mogą to znacznie ułatwić. W tym wpisie poznasz 10 z nich. Niektóre będą płatne, ale większość będzie darmowych lub oferujących bezpłatny okres próbny.
Apollo.io
Apollo.io to platforma, pomagająca w generowaniu leadów i sprzedaży, szczególnie dla sektora B2B (business to business). Umożliwia między innymi:
- wyszukiwanie potencjalnych klientów,
- tworzenie automatyzacji e-maili,
- śledzenia aktywności klientów.
Przekładając to na korzyść dnia codziennego, to narzędzie pozwoli Ci:
- Znaleźć osoby po stanowisku, lokalizacji, branży, wielkości firmy, etc.
- Eksportować gotową listę w arkuszu kalkulacyjnym (np. imię, nazwisko, firma, rola, adres e-mail, numer telefonu, używane technologie)
To narzędzie pomoże Ci znaleźć odpowiednie osoby na podstawie Twojego IPK (Idealnego Profilu Klienta). Ponadto daje ono też możliwość:
- Wysyłania do 250 maili dziennie z poziomu platformy
- Tworzenia sekwencji, które automatycznie będę np. robić ponowny kontakt do Klienta
- Integracji z Linked, Gmail oraz Zapierem.
Skrapp.io
Skrapp.io to rozwiązanie bardzo podobne do Apollo, jednak obarczone większą ilością limitów. Do wykorzystania dostajemy 50 kredytów, które są tożsame z ilością pozyskanych adresów e-mail. To narzędzie jest szczególnie przydatne, kiedy nie można znaleźć zweryfikowanego adresu e-mail na Apollo. Warto znać to narzędzie i korzystać z niego jako dodatku, który pomoże nam dostać większą liczbę pewnych maili pod strategię Outboundową.
Hunter.io
Hunter.io umożliwia użytkownikom szybkie i skuteczne wyszukiwanie adresów e-mail na podstawie domeny internetowej, nazwy firmy lub imienia i nazwiska osoby. Często zdarza się sytuacja, że chcesz znaleźć adres e-mail do danej osoby w firmie, ale okazuje się to trudne. Jednak firmy mają w zwyczaju tworzyć adresy e-mail według określonego wzoru, np. pierwsza litera imienia, kropka, nazwisko, małpa, nazwa firmy. Hunter.io odkrywa właśnie tę zależność.
Jeśli więc nie udało się znaleźć nigdzie zweryfikowanego maila do danej osoby z firmy, możesz spróbować znaleźć tę osobę w tym narzędziu.
Dodatkowo Hunter umożliwia weryfikację, czy mail, który wprowadzasz, jest prawidłowy.
Możesz również skorzystać z opcji Finder, wprowadzając po prostu imię i nazwisko osoby oraz domenę. Znalezione w ten sposób adresy e-mail w kolejnym kroku przepuść przez opcję Verifier i sprawdź, czy taki adres istnieje.
Snov.io
Snov.io to narzędzie do zbierania, weryfikacji i zarządzania listami mailingowymi. Pozwala na wyszukiwanie adresów e-mail na podstawie kryteriów takich jak nazwa firmy, stanowisko, lokalizacja itp. Można również zweryfikować istniejące adresy e-mail pod kątem ich autentyczności i aktualności. Dodatkowo oferuje funkcje automatyzacji, takie jak masowe wysyłanie e-maili, śledzenie otwarć i kliknięć, co czyni go użytecznym narzędziem dla profesjonalistów od e-mail marketingu i sprzedaży.
Dun&Brandstreet
Dzięki Dun&Brandstreet możesz pozyskać dane komercyjne, analizy i szczegółowe informacje na temat firmy. Może to wzbogacić Twój research o wielkość firmy, lokalizację, branżę, przychód i wiele innych.
Pozwoli Ci to jeszcze lepiej spersonalizować komunikat do odbiorcy.
BuiltWith
To narzędzie szczególnie przydatne, jeśli sprzedajesz rozwiązania software’owe lub usługi www. BuiltWith pozwala użytkownikom sprawdzić jakie technologie i aplikacje zostały wykorzystane w danym rozwiązaniu. Dzięki temu sprawdzisz jakich narzędzi używa Twój potencjalny Klient i zweryfikujesz, czy np. korzysta już z rozwiązań konkurencji, czy może Twój produkt rozwiąże jego problemy.
SimilarWeb
Jeszcze jedno narzędzie przydatne dla osób sprzedających rozwiązania software’owe. SimilarWeb to narzędzie analityczne, które dostarcza informacje na temat ruchu internetowego na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych. Wykorzystuje się je do:
- analizy konkurencji,
- badania rynku
- i oceną wydajności strony internetowej.
Narzędzie to umożliwia:
- porównywanie ruchu internetowego między różnymi stronami internetowymi,
- sprawdzenie, jakie witryny są najbardziej popularne w danej branży,
- porównywać ruch między konkurentami,
- zidentyfikować trendy w zachowaniach użytkowników.
Miro
Jest to najmniej oczywiste narzędzie na tej liście, co nie oznacza, że mniej ważne. Miro pozwoli Ci mapować cały proces Outboundowy od A do Z. Każdy proces narysowany na mapie myśli, jest znacznie bardziej widoczny i łatwy do prześledzenia. Pozwala on później na zobaczenie, jakie akcje wykonujemy. Możesz to podzielić na dni, tygodnie, etc. Dla zobrazowania, przedstawię taki przykład: Wysyłamy zaproszenie na Linkedin, jeśli ktoś nas przyjmie, wysyłamy wiadomość email, potem dzwonimy, następnie kolejny mail, wiadomość, komentarz. Wszystko w graficznej, czytelnej formie, dzięki czemu łatwiej jest wykonać taki proces.
Mail-tester
Mail-tester to prosty i intuicyjny w obsłudze serwis internetowy, dokonujący oceny jakości wiadomości e-mail pod kątem ich dostarczalności. Działa to w ten sposób, że wysyłasz swoją wiadomość e-mail do adresu generowanego przez Mail-tester, a następnie otrzymasz raport z oceną różnych aspektów Twojej wiadomości, takich jak:
- reputacja nadawcy,
- treść wiadomości,
- nagłówki e-maila
- i kilka innych.
Pozytywna weryfikacja oznacza, że Twoja wiadomość najprawdopodobniej nie trafi do folderu SPAM.
MXToolBox
To bardzo podobne narzędzie do poprzedniego, jednak weryfikujące inne aspekty.
MXToolBox służy głównie do diagnostyki infrastruktury e-mailowej, między innymi:
- sprawdzenia konfiguracji serwera poczty elektronicznej,
- weryfikacji rekordów DNS,
- sprawdzania, czy Twoje serwery są na czarnej liście,
- czy też do analizy ścieżki e-maila (tzw. trace route).
MXToolbox pozwala także na sprawdzenie, czy Twoje serwery poczty są poprawnie skonfigurowane i czy działają zgodnie z oczekiwaniami.
Podsumowanie
Wykorzystanie odpowiednich narzędzi w pracy może zaoszczędzić Ci wiele godzin tygodniowo. Początki bywają trudne, ponieważ nauka ich obsługi wymaga zmiany obecnych przyzwyczajeń. Jednak z przedstawionych we wpisie narzędzie korzystamy zarówno my w swoich firmach i działaniach prospectingowych, jak również nasi kursanci i członkowie społeczności, którą wspólnie budujemy.
Jeśli chcesz się rozwijać jako sprzedawca i otaczać podobnymi do siebie ludźmi, dołącz do Sellvany!